luni, 20 iulie 2009

Comunism, capitalism sau anarhie ?

      Azi m-am intalnit cu fetele mele (fostele mele eleve) si am povestit amintiri din copilarie. Imi face placere sa-mi aduc aminte de acea perioada desi a fost in ,,era comunista". Mai sunt cateva luni si se implinesc 20 de ani de la revolutie , atat cat a prezis celebrul Brucan ca avem nevoie pentru a scapa de comunism. Ce nervos a fost tatal meu atunci cand a auzit aceasta ,, aberatie spusa de un securist imputit !!!!! " (l-am citat pe tata).
       Din pacate  Brucan a gresit , dar nu pentru ca a spus prea mult ci pentru ca a spus prea putin. Totusi e discutabila si aceasta idee pentru ca sincera sa fiu am trait 16 ani in comunism si stiu foarte bine cum arata si cum se simte comunismul insa ceea ce traiesc de 20 de ani nu seamana a comunism, dar nici a capitalism .....  poate a anarhie. Nu este ceea ce speram pe vremea lui Ceasca atunci cand stateam la coada la banane verzi sau cand mergeam sa ne luam ratia de unt si zahar. Si am sa revin la fetele mele si nu numai,  la tinerii din ziua de azi care sunt aruncati in aceasta lume in care principala preocupare este banul. La tinerii care vin la cabinet pentru ca nu isi gasesc rostul intr-o lume in care ei simt ca trebuie sa fie onesti, modesti si tot ce gasesc in jurul lor este rautate , agresivitate si dispret pentru orice norma morala care iti poate strica imaginea. La tinerii care sunt extrem de constienti de faptul ca nu au nici o sansa sa-si cumpere o locuinta doar pentru ei si sunt condamnati la permanentul conflict intre generatii.
       Toti condamnam comunismul !!!
       De cate ori discut acest subiect cu tatal meu ajungem la cutite. Ma tot intreaba daca imi aduc aminte cum stateam cu cheia legata de gat si ma jucam in fata blocului ?!
      Normal ca imi aduc aminte . Insa eu stiam ca la ora 3 jumatate parintii mei vin de la lucru. Acum mii de copii stau si asteapta sarbatorile cand s-ar putea sa-si vada parintii plecati la munca in Spania , Italia sau mai stiu pe unde....
      Normal ca-mi aduc aminte de cozile la banane verzi mai ales ca acum trec pe langa ele si ma uit cu scarba la ce pret au .
      Normal ca-mi aduc aminte cum imi faceam temele la lumina lumanarii si cum citeam carti cu lanterna pe sub plapuma. Dar era mult mai incitant decat sa pierd ore la calculator si televizor si sa-mi dau seama ca nu raman cu nimic si mai si am dureri de cap cand vad factura la curent , gaz , etc.
      Normal ca-mi aduc aminte ca mancarea care arata ca esti prosper era supa de taitei si cartofii prajiti cu gratar de porc si mazare pe care incercam sa o pescuiesc cu furculita si primeam cate una peste cap de la mama care imi reprosa ca avem musafiri si eu ma prostesc cu mancarea. De fapt mie chiar imi placea mazarea si imi era rusine sa o iau cu mana asa ca ma chinuiam cu furculita .... boaba cu boaba ... Si totusi atunci nu prea erau oamenii obezi. Ne plangeam ca mancam salam cu soia ... acum ma duc si cumpar chiftele cu soia aduse de la unguri pe care dau o gramada de bani si le consider delicatese....
     Normal ca imi aduc aminte ca aveam doar 2 ore de transmisie la TV in care aflam despre ,,vizitele tovarasului Nicolae Ceausescu impreuna cu tovarasa academician Elena Ceausescu " si tocmai de aia nici nu dadeam drumul la televizor. Preferam sa citesc o carte.
        Acum ma uit la stiri !!!!! Si ce vad ?! Ca suntem reprezentati in Parlamentul European de un cioban incult, de o ,,papusa Barbie" (care se presupune a fi ceva frumos...mie sincera sa fiu nu mi se pare nici macar draguta , dar asta e ... gusturile nu se discuta) si de Vadim pe care eu l-am avut studiu de caz in facultate la Psihopatologie (asta prin anul 2000 ).
       Mai vad si traditii in diferite tari unde oamenii se bat cu tone de rosii in conditiile in care in Africa copiii mor din lipsa unei alimentatii adecvate. Mai vad oameni omorati de tauri tot in spiritul unei traditii in timp ce alti oameni se lupta cu chimioterapia si cancerul. Si ca totul sa fie minunat in SUA un dealer de masini ofera cadou o arma la fiecare masina cumparata.
       Cei care ati trait acele vremuri ....asa va imaginati viitorul ? Ce spuneti de copiii care merg la gradinita cu telefonul mobil in buzunar ? Ce spuneti de faptul ca oamenii de valoare si profesionisti sunt pusi la colt ca sa nu fie evidenta prostia majoritatii ? Ce spuneti de strandurile pline de copii mici alaturi de femei cu sanii goi, de burtosi cu zgarda de aur la gat calare pe cate o anorexica cu 30 de ani mai tanara (si evident tot cu sanii goi) ?
       Asta era viitorul pe care l-ati visat ?!  EU NU !!!!!! Si mi-e dor sa mai stau la o coada la barfa si sa ascult ultimul banc cu Bula , mi-e dor sa citesc o carte cu lanterna pe sub plapuma (evident ca pot sa fac asta dar nu are nici un farmec), mi-e dor sa mananc rosii cu gust de rosii si salam de soia (si sa nu imi pun problema kg in plus), mi-e dor de cele 10 minute din desenele ,,Alba ca Zapada" transmise in Albumul Duminical , mi-e dor sa ma uit la Revelioanele cu Stela si Arsinel (si multi altii) decat la manelisti plini de prost gust ......
       Mi-e dor de aceste lucruri nu de comunism !!!!!!!
       Si totusi oare spre ce ne indreptam ?
      Mi-am amintit un citat din Paulo Coelho : ,, Trebuie sa stii cand se incheie o etapa din viata ta. Daca te incapatanezi sa ramai mai mult decat este necesar, pierzi bucuria de a trai si sensul vietii ." Cum ar fi daca am extrapola citatul la intreaga natiune ?! Oare asta ni se intampla si noua , ne complacem in aceasta mizerie mai mult decat este necesar ?! Sa fie oare oul aruncat inspre Boc si huiduielile primite de Udrea un semn ca inca mai avem puls ?
      Raspunsul va veni la alegerile din iarna ...... 

Un comentariu:

  1. alexandru iordache21 iulie 2009 la 14:33

    jale va fi in iarna. vei vedea! faptul ca becali si muuumumu is in parlamentul european, e sau ar trebui sa fie, o palma grea pe obrazul politicienilor din romania. aceia sunt crema politicii romanesti, asta e masura valorii!
    asta e tot ce au putut da mai bun si mai reprezentativ. prapastia dintre guvernati si guvernanti, e asa de mare ca am putea crede ca suntem specii diferite. poate chiar suntem...

    RăspundețiȘtergere